Za wysoką jakość Polak jest gotów zapłacić więcej


Według wyników badania „Decyzje zakupowe Polaków” przeprowadzonego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku na zlecenie Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, podczas codziennych zakupów Polacy stawiają przede wszystkim na jakość. To za nią ponad 80% badanych jest w stanie zapłacić więcej. Trzecim, po jakości i cenie kryterium jest pochodzenie produktu. Ze stabilną jakością i polskim pochodzeniem produktu ponad 90% Polaków kojarzy się Godło „Teraz Polska”.

Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego przeprowadziła we wrześniu 2017 r. badania dotyczące decyzji zakupowych Polaków. Wzięło w nim udział 1000 gospodarstw domowych. Respondenci pochodzili ze wszystkich województw i reprezentowali każdą z grup wiekowych powyżej 18 roku życia.

Najnowsze badania dotyczące decyzji konsumenckich Polaków pokazują, że najważniejszym kryterium podczas zakupu dóbr codziennego użytku jest jakość. To ją wskazuje 73% badanych jako główny czynnik decyzyjny przy wyborze produktu. Dla blisko 65% Polaków ważnym kryterium jest także cena produktu, a dla blisko 40% kraj jego pochodzenia. Niemal 9 na 10 badanych jest skłonnych zapłacić wyższą cenę za produkt wysokiej jakości.

Przeprowadzone badanie przynosi również refleksję na temat patriotyzmu konsumenckiego i roli Godła „Teraz Polska”. Ponad 80% respondentów zapytanych, czy podczas codziennych zakupów zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktu, deklaruje, że tak. Ponadto 90% twierdzi, że mając możliwość wyboru, należy kupować produkty polskiego pochodzenia. 8 na 10 konsumentów spotkało się na produktach z Godłem „Teraz Polska”, zwłaszcza (ale nie tylko) na produktach spożywczych i budowlanych.

– Produkty i usługi oznaczone Godłem są lubiane przez konsumentów, gdyż są kojarzone z wysoką, stabilną jakością, są oceniane jako produkty rozpoznawalne, a więc popularne, a także pochodzące z Polski. Badania dowodzą, że Godło „Teraz Polska” w czytelny sposób symbolizuje wysoką polską jakość poszukiwaną przez konsumentów – komentuje dr Jarosław Górski z Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Według 98% badanych Godło „Teraz Polska” wiąże się z polskim pochodzeniem produktu, a według ponad 96% z jego stabilną jakością. Dla 94% respondentów Godło ma wpływ na rozpoznawalność produktu, a dla blisko 70% wiąże się z prestiżem. Ponad 90% badanych twierdzi, że znak ten jest dobrym sposobem na oznaczenie wysokiej jakości polskich produktów i usług.

źródło: newsrm.tv

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *