Ponad tysiąc firm założonych przez bankowość elektroniczną

Przygotowana przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii we współpracy z bankami nowa usługa cieszy się dużym zainteresowaniem. Już ponad tysiąc przedsiębiorców skorzystało z możliwości rejestracji firmy za pomocą bankowości elektronicznej. Jest to pierwsze tego rodzaju rozwiązanie na polskim rynku.

Przedsiębiorcy, którzy chcą zarejestrować firmę za pośrednictwem bankowości elektronicznej, mogą to obecnie zrobić w PKO BP i mBanku. Rejestracja odbywa się w formie elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Cała procedura zajmuje kilka minut, a dokumenty podpisuje się Profilem Zaufanym. Usługa skierowana jest do przedsiębiorców, którzy rejestrują działalność w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).

Usługa została uruchomiona w styczniu 2018 roku. Mogą do niej przystąpićwszystkie banki działające na polskim rynku. Ilość założonych przez bankowość elektroniczną firm świadczy o tym, jak duża było zapotrzebowania na takie rozwiązanie. Jest ono kolejnym z wielu działań, które przygotowaliśmy dla przedsiębiorców i które znacząco ułatwi im prowadzenie swoich biznesów” – mówi wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński. 

Jak zarejestrować firmę przez bank?

Wystarczy wypełnić jeden wniosek, aby zarejestrować działalność gospodarczą i jednocześnie otworzyć rachunek firmowy w banku. Bank dostarcza narzędzia niezbędne do rejestracji działalności gospodarczej, takie jak: dostęp do bankowości elektronicznej, formularz rejestracji firmy oraz Profil Zaufany, dzięki któremu można zatwierdzić wniosek i który pozwoli załatwiać w przyszłości inne sprawy związane z prowadzeniem firmy.

Przedsiębiorca, który rejestruje firmę z wykorzystaniem bankowości elektronicznej, może liczyć na wsparcie na każdym etapie składania wniosku. Banki uruchomiły w tym celu specjalne infolinie. Ponadto, przedsiębiorca otrzymuje na adres e-mail informacje o kolejnych etapach wypełniania wniosku oraz wiadomości z CEIDG.

Czas potrzebny do zarejestrowania działalności oraz otrzymania przez przedsiębiorcę numerów NIP i REGON nie powinien przekraczać jednego dnia roboczego.

Po założeniu działalności przedsiębiorca będzie mógł korzystać również z innych udogodnień z zakresu e-administracji, m.in. dostępu do PUE ZUS, zgłoszenia zbioru danych osobowych do GIODO, rejestracji kasy fiskalnej, dostępu do Portalu Podatkowego, zmiany danych firmy w CEIDG, zawieszenia i wznowienia działalności gospodarczej.

Usługa zakładania działalności gospodarczej przez bankowość elektroniczną jest elementem współfinansowanego z Programu Polska Cyfrowa projektu pn. „Rozwój pojedynczego punktu kontaktowego trzeciej generacji”. Fundusze pochodzą z Programu Polska Cyfrowa.

Więcej informacji

Źródło: www.mpit.gov.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *