Brand managerowie otwarci na zmianę pracodawcy

Jak wynika z raportu pt. „Brand Managerowie w branży FMCG” 75% brand managerów jest dzisiaj otwartych na zmiany i na nowe wyzwania na rynku. Co motywuje kandydatów do zmian zawodowych i jakie kategorie produktów są ich zdaniem najbardziej rozwojowe?

 

Wypowiedź: Monika Wojciechowska, Business Unit Manager, HRK FMCG

 

Czynniki, które motywują do zmiany pracy dzisiaj brand managerów to przede wszystkim wyższe wynagrodzenie. Dla 55% respondentów duże znaczenie ma work-life balance, a więc zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Na dalszych pozycjach znalazły się samochód służbowy (41%), możliwość zarządzania zespołem (40%) oraz inspirujący przełożony ( 34%). Czynnikami wyzwalającymi potrzebę zmiany są, również awans stanowiskowy, możliwość zarządzania zespołem lub też zmiana kategorii produktowej.

Wyniki badania są dla nas bardzo ciekawe. Przy pierwszym kontakcie kandydaci najczęściej odpowiadają nam, że to nie jest odpowiedni moment na szukanie nowej pracy. Natomiast jak przedstawiamy konkretną oferty, wówczas wykazują zainteresowanie. Dopytują o to jaki budżet jest przewidziany na danym stanowisku, jakie są możliwości rozwoju zawodowego, perspektywy awansu – mówi Newsrm.tv Monika Wojciechowska, Business Unit Manager, HRK FMCG.

Niezadowolenie z obecnej pracy wpływa na podjęcie decyzji o jej zmianie. Branża FMCG od wielu lat jest jedną z tych, które rozwijają się najszybciej. Jest też na liście najbardziej pożądanych branż wśród studentów, ale również osób posiadających już doświadczenie zawodowe. A jakie inne branże wzbudzają zainteresowanie? Najbardziej interesujące branże to branża farmaceutyczna i medyczna, ale również branża retail, czyli sieci handlowe na przykład. Z zainteresowaniem spotyka się, również e-commerce, który bardzo prężnie rozwija się na rynku, a także nowe technologie.

Jak pokazały wyniki badania przeprowadzonego przez zespół HRK FMCG Brand Managerowie są grupą zawodową, która stosunkowo często podejmuje decyzje o zmianie pracodawcy. Średni czas pracy Brand Managera w jednej firmie to 2 lata. Po upływie tego czasu pracownicy, którzy nie dostrzegają dla siebie możliwości rozwoju zawodowego u obecnego pracodawcy otwarcie komunikują chęć podjęcia nowych wyzwań w innej organizacji.

Źródło: newsrm.tv

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *