Minister Cyfryzacji, dostrzegając potrzebę stworzenia forum wymiany opinii i dobrych praktyk w zakresie podnoszenia kompetencji cyfrowych obywateli jak i wydzielonych grup – pracowników, przedsiębiorców czy administracji publicznej, planuje utworzenie Grupy roboczej ds. kompetencji cyfrowych.
Grupa jest odpowiedzią na potrzebę koordynacji projektów i programów operujących w obszarze podnoszenia kompetencji cyfrowych podstawowych jak i zaawansowanych obywateli, z wyróżnieniem działań na rzecz kadr administracji publicznej. Do prac grupy zaproszeni są w szczególności reprezentanci organizacji i zrzeszeń działających na rzecz podnoszenia poziomu kompetencji cyfrowych, celem osiągnięcia spójnej wizji w tym obszarze.
Podstawowym zadaniem grupy jest opracowanie planu działań na rzecz podnoszenia poziomu kompetencji cyfrowych w Polsce oraz planu działań na rzecz kompetencji cyfrowych kadr administracji publicznej.
Grupa będzie liczyła maksymalnie 20 osób – wyboru dokona Minister Cyfryzacji spośród kandydatów, którzy w terminie do 19 lipca 2018 r. wypełnią elektroniczne zgłoszenie.
Do udziału w pracach Grupy zapraszamy w szczególności:
- przedstawicieli porozumień, zrzeszeń, organizacji działających już na rzecz podnoszenia poziomu kompetencji cyfrowych,
- przedstawicieli podmiotów publicznych działających na rzecz podnoszenia poziomu kompetencji cyfrowych (w tym pracowników administracji),
- przedstawicieli zrzeszeń przedsiębiorców, mogących wskazać rodzaje kompetencji cyfrowych szczególnie poszukiwanych na dzisiejszym i przyszłym rynku pracy,
- przedstawicieli ośrodków akademickich,
którzy gotowi są aktywnie uczestniczyć w pracach Grupy.
Przewidujemy, że pierwsze spotkanie odbędzie się pomiędzy 6 a 17 sierpnia br., kolejne odbywać się będą w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
Na zgłoszenia czekamy do 19 lipca 2018 r.
Źródło: www.gov.pl