Narzędzia SEO, których prawdopodobnie nie używasz, a powinieneś

Na rynku istnieje wiele narzędzi, które pomagają optymalizować strony www i zwiększać ich pozycje w Google. Niektóre z nich pozwalają pracować nad aspektami technicznymi, inne nad profilem linków, słowami kluczowymi lub contentem.

Wypowiedź: Szymon Słowik, Specjalista SEO w firmie Takaoto.pro

 

Do najczęstszych błędów należy myśl, że narzędzia SEO będą same pozycjonować nam stronę internetową, że wystarczy instalacja jakiegoś programu, wtyczki oraz korzystanie z jakiejś aplikacji webowej, gdzie włączymy przycisk i strona nam się pozycjonuje. Zadaniem narzędzi analitycznych jest gromadzenie informacji w każdym z badanych obszarów, dzięki czemu możemy zebrać wiedze oraz na podstawie tego przygotować optymalną strategię, która pozwoli zoptymalizować naszą witrynę i ją efektywnie pozycjonować.

Mamy trzy główne typy narzędzi, z których powinniśmy korzystać. Pierwszy typ to narzędzia, które pozwalają nam zdobyć wiedze na temat słów kluczowych, czyli tego, czego szukają użytkownicy. Dzięki temu jesteśmy w stanie zrozumieć tę stronę popytową oraz zdiagnozować naszą niszę tematyczną, a tym samy dotrzeć do potencjalnych odbiorców.

Drugi typ narzędzi służy do pokazania nam, jak nasza witryna tudzież witryny konkurencji wyglądają pod względem profilu linków. Mowa tu o sygnałach wysyłanych pomiędzy witrynami. Wpływają one na algorytmy wyszukiwania, budując reputację naszej strony.

Trzeci i ostatni typ narzędzi to „crawlery”, czyli aplikacje bądź programy, których zadaniem jest przechodzenie po danej domenie, strona po stronie oraz gromadzenie informacji na temat każdej z tych stron informując nas jednocześnie o tym, czy poszczególne adresy tychże stron są poprawnie skonstruowane, a także pozwalają nam diagnozować błędy w zakresie całej domeny.

Źródło: newsrm.tv

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *