Firmy potrzebują stron www dostosowanych do urządzeń mobilnych

Firmowa strona www powinna mieć wersję na urządzenia mobilne, pozwalać właścicielowi na edytowanie treści i zawierać formularz kontaktowy – wynika z analizy serwisu Oferteo.pl. Co ciekawe, w odróżnieniu od wyników poprzednich edycji badania, przedsiębiorcy częściej zlecają wykonawcom przebudowę już istniejącej strony niż zaprojektowanie od początku całkowicie nowej.

Nowa wersja starej strony, firmy pamiętają o użytkownikach mobilnych

W 2018 roku 71% zapytań złożonych w Oferteo.pl, największym polskim serwisie łączącym poszukujących usług z ich dostawcami, dotyczyło przebudowy istniejącej już firmowej strony. Tegoroczne wyniki świadczą o wyraźnym odwróceniu dotychczasowego trendu. W badaniu podsumowującym 2017 rok najczęściej zlecane było wykonanie całkowicie nowej strony, a przebudową istniejącej było zainteresowanych jedynie 9% firm.

– Wyniki badania mogą świadczyć o tym, że firmy są raczej zadowolone z dotychczas posiadanych stron internetowych, a potrzebne były im najczęściej nowe funkcjonalności, często związane z dostosowaniem wyglądu strony do urządzeń mobilnych – komentuje Karol Grygiel z zarządu Oferteo.pl. – Dobrze, że przedsiębiorcy pamiętają o użytkownikach tabletów i smartfonów, zwłaszcza w epoce szybkiego wzrostu ruchu mobilnego w internecie.

Użytkownicy byli również zainteresowani wykonaniem projektu graficznego strony (16%) oraz zakodowaniem jej (3%). Przedmiotem prac najczęściej miała być strona firmowa, ale zlecenia dotyczyły także wykonania lub przebudowy sklepu internetowego, bloga czy serwisu tematycznego.

Wśród funkcjonalności, jakie miałaby nowa lub przebudowana strona www, najczęściej wskazywano możliwość edytowania zawartości przez właściciela (78%), formularz kontaktowy (70%), wersję strony na urządzenia mobilne (65%) oraz responsywność, czyli dopasowanie strony do rozmiaru okna (44%).

Strona potrzebna jak najszybciej

Aż 83% użytkowników potrzebowało szybkiego wykonania prac. Co czwarty oczekiwał realizacji zlecenia w ciągu miesiąca, natomiast aż 57% wskazało, że potrzebuje mieć gotową stronę jak najszybciej. Tylko 14% badanych było gotowych zaczekać na stronę trzy miesiące i dłużej. – Nic dziwnego, że zleceniodawcom zależy na czasie. Firmowa strona www to nie tylko wizytówka przedsiębiorstwa, ale i jedno z kluczowych narzędzi nawiązywania relacji z klientem. Widać to również w najczęściej wymienianych funkcjonalnościach. Aż trzy czwarte zleceniodawców chciałoby umieścić na swojej stronie internetowej formularz kontaktowy – podsumowuje Karol Grygiel.

Źródło: newsrm.tv

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *